23.8.2011 16:12, počet návštěv: 5718
Zdravím Vás a mám dotaz. Vybírám si nějakou pilu a skončil jsem u volby mezi těmito dvěma. Už jsem to tady pročetl skrz na skrz a zatím co o Dolmaru jsem se dočetl hodně a v podstatě samou chválu tak o HQ 445 nic moc. Řeším jednu zásadní věc a to je servis. Pro HQ tady ve Znojmě máme několik prodejců/servisů, ale u Dolmaru je to horší. Vlastně jen internetový obchod s kamenou prodejnou, kde mám obavu co se týče nějakého seřízení atd. Cena by ale naopak byla asi nejlevnější v ČR (zelenazahrada). Tak jestli mi někdo poradíte ohledně porovnání těchto pil v praxi a ne jen na papíře nebo po nějakých zkušenostech, byl bych velmi rád. Jednu Husqvarnu zatím ještě mám a mám docela dobré zkušenosti (HQ 340), ale pokud by ten Dolmar byl lepší, vůbec bych se nebránil-až na ten servis…
23.8.2011 18:10
Podívejte se zde a zde. K tomu si přidejte svoje zkušenosti s HQ a vlastní potřebu servisu. Technické srovnání je o tom papíru, co je jak vyrobeno lze také porovnat podle seznamu a dílů.
25.8.2011 12:40
Díky, dle vašich příspěvků ohledně pil je vidět, že se v tomto oboru vyznáte. Ovšem z tohoto vašeho příspěvku jsem tak nějak nepochopil, jak to vlastně myslíte. Zkušenosti s HQ mám více méně dobré, párkrát jsem servis potřeboval, nějaké to seřízení a pak i výměna rolničky a brzdy. Jinak pila pořád fungovala (pokud byla v mých rukou), mám rád věci v pořádku tak se o ně i starám…
27.8.2011 23:29
445e mám +/- rok a půl a za tu dobu jsem s ní maximálně spokojen, na takovéto domácí kácení, je super lehoučká, má absolutně nejmenší vibrace ze všech pil na trhu = při řezání si o takových vibracích mohou dolmarky nechat zdát, ukazatel paliva je taky praktická věc, bezklíčové měnění řetězu, pupička na palivo, chytré startování, chytá na drc když je teplá, když je studená musí se dát sitič 3x drcnout a pak taky chytne na drc, v tom videu to neumí. Teď k nedostatkům této jinak super pily. Při kácení větších stromů je znát výkon a 2,1KW je už málo, takže já osobně to vidím tak na ty stromy do nějakých 50cm. na větší to chce něco silnějšího. Jak je to na zemi a už to odvětvuješ a krátíš už je to v poho, tam už výkon celkem stačí.
28.8.2011 14:46
Pane J.S. pila neplave, jen je kvalitně odpružená, takže tvrzení, že dolmarka je lepší, protože z práce bude člověk vyštěrchanej vám nějak neberu. Mám doma starou profi HQ 266 a profi OM a obě ač mají výkon a např. 266 jede do dřeva jak do másla, tak to jsou oproti 445 vibrující potvory a práce je úplně o něčem jiném.
29.8.2011 20:52
Asi takto, vyjmenoval jste mě co je na Dolmarce technicky lepší a “třeba” je to pravda i když s těma emisema bych se skoro i hádal, spotřeba paliva je taky lepší u husky, motor má třeba větší otáčky, ale huska to dohání o 0,1KW větším výkonem, vidím to na plichtu. Já Dolmarku nemám a tak se můžu podělit o zkušennosti jen s 445e kterou vlastním a řežu s ní jak jsem už psal ty 2 sezóny (+ / -) dělal jsem zhruba 20 – 23 kubíků = pokácet, odvětvit a protože dost z nich byli docela hovada a už by to nevzala cirgula, tak i našpalkovat. Stihl servis je 15km daleko, Dolmar tady není vůbec a Husqvarnu servis mám prakticky za barákem 3km. Navíc tam dělá známej a tak mám veškeré práce zadarmo. Takže při výběru jsem se rozhodoval mezi Husqvarnou 445/(e), 450/(e) a profi 353. Kdybych se teď rozhodoval co koupit, výběr bych neměnil protože jsem spokojen. Vzal bych dnes asi už 353 nebo 450 kvůli většímu výkonu a poklesu cen, ale s funkčností a provozem jsem s pilou maximálně spokojen, pila funguje krásně, dělá se mi s ní taky parádně a to právě z důvodů jak jsem už uváděl = nedrnčí, nežere, nečudí, vidím do nádrže, nepotřebuju klíče na výměnu řetězu, před vejfuk můžu dát hlavu a normálně dýchat, při řezání mi to netřepe s rukama, prostě spokojenost. Normální obyč. uživatel, který stejně jako já nedělá každý den 8 hodin denně v lese a nepotřebuje profi pilu magnenesiové tělo ale zajímá ho víc jak se s pilou řeže v praxi, by tuto pilu neměl vylučovat ze svého výběru jen na základě papírových parametrů nějakého Dolmaru, který je “třeba” technicky kvalitněji proveden a z kvalitnějších materiálů, ale viz. např. tento test dokazuje a já si to myslím také, že v praxi to není zas tak hyper super, jak se nám to tady někdo snaží namluvit. Takže lidem kteří se rozhodují a nemají jasno, bych já osobně doporučil, aby zvážili i jiné aspekty. Je to sice jiná pila, ale Dolmarka co si kamarádka koupila, konkrétně model Dolmar PS 45/35 a sama mi potvrdila, že je po chvilce práce vytřepaná jak startka s vibracema přední rukojeti 6,1m/s2 a zadní 9,1m/s2 se není čemu divit. Pak mi bude u pr… že je pila s magnézia.
29.8.2011 20:53
Vlevo je takový okýnko vyhledávání – nebuďte línej a najděte si diskuze o PS 420, už se to tu řešilo. Pokud vám to nestačí, tak zbývá abyste se na tu pilu podíval, vzal jí do ruky a zkusil něco pořezat. Ano, 420 je o třídu výš než ten plasťák – konstrukční základ je klasická profi pila (nejblíž jí je asi Stihl MS 240). Dovolim si tvrdit, že za ty peníze je PS420c nejlepší 40ccm pila na trhu. A popřemýšlejte, proč si jí chválí drtivá většina lidí. Gl.
29.8.2011 21:28
Souhlasím, že o ceně to zase až tak moc není. Pokud by bylo, tak si rovnou můžu koupit nějaké to “brko” za tři litry a budu doufat, že se mi nerozpadne a nezabije mě hned u prvního stromu. Tyto dvě pily jsou zhruba na stejné ceně, která je pro mě dostupná tak proto řeším hlavně tu konstrukci a technologie v praxi. A protože všichni nemůžeme umět všechno tak i servis, jelikož se mi nechce vrtat do něčeho, co neznám. Design a image mě při řezání dřeva fakt nezajímá… Pan Gl zjevně nečetl můj první příspěvek jinak by nepsal tak zbytečněj článek o lenosti. Opakuji – o Dolmaru jsem se dočetl hodně, ale o HQ nic moc. Proto jsem žádal porovnání těchto pil v praxi (papírové parametry už mám naštudované i pozpátku). To, že drtivá většina lidí chválí Dolmarku ji taky posunulo do mého nejužšího výběru. Pokud by tady na ni byla nějaká solidnější prodejna se servisem tak už je dávno doma, já Vás neotravuji dotazem a nemusíte se tady dohadovat. Třeba to řeším zbytečně a servis bych ani nikdy nepotřeboval a nějaké to seřízení zvládl sám, pokud by mi někdo poradil co a jak. Zase tak tupej a levej nejsem, ale mám své věci rád a nechci si je ničit neodborným zásahem. Díky Petr
30.8.2011 9:49
Petře to nebylo na vás, ale na toho s HQ, který ví že 420 není lepší a přitom jí vůbec nezná – nejdřív by si jí měl vyzkoušet a až pak může hodnotit.
30.8.2011 11:44
Ty by jsis měl zase vyzkoušet HQ než začneš tvrdit, že je to shit a nesahá Dolmaru po kotníky. Servisu se nebojte, pěkně pilku pošlete někam 2 dny poštou do pryč, je to lepší než na počkání vyřízená oprava ve značkovém HQ servisu Neobhajuju tady HQ a ani nevychvaluju že je nejlepší, jen jsem chtěl přinést svůj názor do diskuze a to ten, že je to dorá pila a má své přednosti, ale to bych se opakoval. Tady se nic jiného než Dolmar nenosí, protože je to super a bestovní a nejlepší.
30.8.2011 12:21
Nedávejte mi do huby co jsem neřekl, děkuji.
30.8.2011 13:28
Ještě v tom výběru jste tam zapoměl před HQ vecpat OM a Hecht .
30.8.2011 13:43
OM fakt ne, jedině za poloviční cenu a koupený jinde než od Mf. Hecht vzhledem k ceně neni špatnej
někam na chatu kde to občas vykradou proč ne…
30.8.2011 16:28
Mám opět chvilku času a tak jsem nakoukl, to co čtu v tomto vlákně je však opět o tom samém celá léta. Velezkušený dřevař (156.239), s těžbou “opravdu macků” (20-23 kubíků za dva roky), poučuje celkem letitého majitele Dolmaru PS 420 o “kvalitě” a spokojenosti s HQ 445. Takže se nic nezměnilo. Vrabec poučuje volavku ja má správně létat.
30.8.2011 17:32
20 kubíků mám ročně = 40 – 46 za 2 roky a to jen s touto pilou, potom mám ještě 4 další pily z toho 2 profi. 50cm to má na pařezu, ale né úplně u země takže 3m nad zemí má kmen nějakých 42-45 cm promiň, že nekácím metrové jako ty! 445 je farm pila a z toho je vycházeno i co se týče provozu. Ten kamarád co to servisuje v servise HQ nic takového jak píšete nikdy neopravoval, takže podle mého si strašně vymýšlíte, kdoví co máte na stole za Dolmarku. Právě že to dělá každý den rozhodně o tom ví dost a věřím mu víc, než vám pane odborníku. Kdyby to byl takový shit, nebo kdybych to měl na jinatší množství dřeva, koupím si jinou pilu. Tu vaši Dolmarku dejte nějakému lesníkovi a do měsíce je na odpis.
30.8.2011 18:51
20 kubíků dělám denně pane “odborníku” a k tomu ještě opravy. Dolmarky mi rukama procházejí také, stejně jako Husqvarny a další značky. Právě pro to si dovolím napsat, že z uvedeného je Dolmar PS 420 tím pravým, ořechovým a co se týká farm HQ posledních modelů tím spíš. Dolmar je v profi skutečně málo kde a to díky tupounům co mu udělali dávno před plastovou kavalerií HQ špatné jméno díky lajdácké údržbě. Měli jsme je totiž ještě za dob sociku u státních lesů, bohužel je téměř vždy dostal do ruky ten největší lempl. Podstatné však je to co jsem napsal o tom “hodnocení” po těch pár škrábnutích do dříví. Ta huska není ani zaběhnutá a to nestačí k solidnímu posouzení podobně jaku u té pí Kábové a jejího rádoby “testu”. Na Dolmar ódy rozhodně nepěju, ale je mi bližší než ta farm a hobby Husa. A těm závadám věřit můžeš pane “odborníku” i ten tvůj kámoš, že je ještě neopravoval, neznamená že nejsou! Ono to někdy také není v závadách a strojích, ale právě v tom servisu.
31.8.2011 23:04
Taky Vám napíši svoje story, ať to nemáte tak jednoduché. Před časem jsem se rozhodoval zřejmě jako vy jakou pilu na takové to domácí žvýkání. Proto jsem si prošel různé obchody abych si poslechl co kdo pochválí. Samozřejmě, že každý chválí to své, ale názor si udělám. Nejdřív jsem zašel k Husqvarně a když mi známej řekl ať si koupím starou 55 (celá v magnesiu) a víc se u něj neukážu tak jsem pochopil, že Husqvarna kdysi dělala dobré hobby pily, ale to už je dávno pryč. Pak mi popsal co se mu vrací na servis za pily a přesně jak řekl pan GL. Zadřené ložisko na klice se neopravuje, protože je oprava dražší než pila, prý věčně praskají nějaké plastové ovládání sytiče a pod. V té chvíli jsem věděl, že Huska to nebude. Samozřejmě, že je to o přístupu, ale to je přeci vše a o něčem to vypovídá.
1.9.2011 5:00
Díky za zkušennosti. Netušil jsem to, ale teď už vím, že HQ 445 má ložisko a klikovku plastovou tak proto se to zadírá, když v tom máte tak jasno, že vony ty HQ maj i plastové písty a ojnice???
1.9.2011 6:09
Kdo tu kde píše o “plastových” ložiscích, klice u HQ???
1.9.2011 12:02
Samozřejmě to bylo myšleno nadneseně, aby každý pochopil, že co vykládáte je tak trochu nesmysl. Vykládat o tom, že má HQ plastové tělo a proto se zadřelo ložisko. Ložisko na klice je pro vaše info úplně stejné jako kdekoliv jinde a pokud se zadřelo je to věc náhody, plast s tím nemá co dělat.
1.9.2011 19:03
Nikdo tu nepsal nic o tom, že plastová kliková skříň je důvodem k zadírání ložisek! Jen pro vaši informaci, plastová skříň s tím má celkem dost společného a to do té míry, že se dost často zadřeným rozpáleným ložiskem vypálí, nebo vydře, to vám jaksi servisák opoměl sdělit a zrovna HQ tím to jevem dost trpí. Zadřené ložisko rozhodně není dílo “náhody”, ale váš věk který jste uvedl mi jasně ukázal co pro vás je a co není “dílo” náhody a co má svou jasnou příčinu. Ona totiž každá porucha má vždy nějakou příčinu, nikdy se nestane z důvodu “ono to samo”! Ale to poznáte časem a s věkem.
2.9.2011 4:22
Už mi Radku není 20 let, už mi není ani 35 tvůj tip nevyšel.
2.9.2011 6:13
Neřekl bych, že “můj” tip nevyšel, “a pro mě za mě ji hodím za 15 let do popelnice a koupím novou HQ 555…”! Hochu piš co chceš, ale jsi hodně průhledný. Za 15 let budu rád když se sám obsloužím, najím. Ne to ještě počítat s koupí předraženého starého krámu, navíc v nejistotě zda bude do čeho říznout. Ale máš pravdu, někdo si koupí dnes HQ rádoby pilu a doufá, že i za 10 let to bude nová, svěží mašina a za 15 let jen trošku ušpiněná mladice . To jo, my už si to pak asi neřeknem, ale za těch 5 let se tu snad sejdem a uvidíme jak ta tvá HQ 445 bude úspěšná ve sbírkách veteránů.
1.9.2011 12:03
Co k tomu dodat. Asi jen to, ať Vám to nadšení dlouho vydrží.
1.9.2011 13:22
Jak se říká, laciný 2x placený
1.9.2011 16:42
Jestli je to narážka na to, že je Dolmarka levnější a proto bude horší, tak to jste vedle. V Německu je cena opačná a je to dáno cenovou politikou dovozce. Husqvarna stále těží z podvědomí lidí z dob minulých. Co bylo bylo. Je třeba koukat dál.
30.8.2011 13:10
Oprava v značkovom servise na počkanie pre mňa ako amatéra zase nemusí byť výhoda. Palivové drevo pripravujem cez weekendy. Ak sa pila pokazí končím, aj keby som to robil vo dvore toho servisu, ktorý asi vtedy nepracuje. Istotne si v pondelok neberiem dovolenku na behanie po servisoch. Zavolám kuriéra, pre pílu si príde a za tri dni (a do piatku istotne) mi ju dovezie zase domov. Myslím, že profesionál zase nemá len jednu pilu, takže aj u toho by sa dalo počkať.
30.8.2011 21:04
Netvrdím, že bych třeba s tou dolmarkou nebyl spokojen, asi to nebude špatná pila, ale 445 mě řeže a funguje podle očekávání.
31.8.2011 8:39
Ještě aby neřezala.. To video – takhle řeže i ta vaše? To bych rád viděl
Ta na videu je trošku poladěná, řekl bych rozdíl asi jako Fabka WRC a Fabka z obchodu. Pokud to vůbec je 445e (boční kryt má dole rantl a nahoře nějak moc větracích otvorů – na videu to ale je vidět hodně špatně. Výfuk je vidět dobře tam je to jasné).
31.8.2011 9:31
Co to jsou ty kombi ložiska?
31.8.2011 9:44
Kombi ložisko = jeden díl ložisko i s guferem – tj. při poruše jednoho se mění komplet. Dobrý tah jak vydělat na náhradních dílech. gl.
31.8.2011 21:32
Taky mi nějak uniká obsah výrazu “kombi ložisko”, zejména u stroje kde není ložisko uloženo v pouzdře z plastu, nebo gumy s guferem, což u HQ této řady není. Případně použito ložisko s nákružkem pro gufero. Nicméně souhlasím, že většinou se mění gufera i s ložisky.
1.9.2011 16:53
Spíš jsem měl na mysli rozdíl klasické normované ložisko/ gufero které vyrábí každý solidní výrobce ložisek = jde bžně sehnat za rozumnou cenu X speciální ložisko jen pro konkrétní stroj, výrobce je jeden na světě a může si nasadit šílenou cenu = zákazník má volbu draze koupit nebo stroj hodit do šrotu. (Jasnovidec si to zase vykládá jak se mu hodí do krámu) Gl.
1.9.2011 18:24
“Kombi” ložiskem se spíše dá nazvat ložisko v provedení s osazením pro přímou montáž gufera do vnějšího kroužku. STIHL má u těchto dílů jednu nectnost a tou jsou nestandartní rozměry gufer i ložisek, HQ zase používá gufera s vnějším průměrem větším než průměr ložiska, nebo dokonce “návleky”, pouzdra ložisek s těsnícím a stíracím břitem, čili nestandartní gufera. SOLO alespoň do plastových domečků vsazuje gufera s běžným rozměrem. Aspoň to. Vždy je lepší samostatné gufero a samostatné ložisko a uvítal jsem i snahu STIHLu o gufera tzv. servisní, kdy se dalo je vyměnit bez demontáže kliky. Cenu bych neřešil, záleží vždy především na dovozci, jak moc chce prodávat celky a málo servisovat.
1.9.2011 21:34
Název “kombiložisko” není převzatý, ale “počeštěný”. To je rozdíl. Podobně jako “kombi klíč” a další. Že se dovozce ani nesnaží názvy dílů překládat není nic neobviklého, proto ještě nemusí vznikat “nové” názvy dílů. Stále ještě tu máme např. “ložisko s guferem, ložisko v pouzdře atd.”. A když už přebírat, tak aspoň pořádně – kombikugellager!
20.9.2011 13:52
asi som netrafil vlákno, ale nedá mi neozvať sa. Kúpil som si pilu vyberal som HQ, Stihl, jonsered, dolmar. Iba na také práce okolo domu nachystať drevo do krbu a pod. Vybral som si dolmar a bol som prekvapený. Jedinú možnosť s čím som to mohol porovnať bola bratova 171 Stihl (alebo 181). Ja viem, že polovica ma ukameňuje že porovnávam neporovnateľné. Ale ten rozdiel je neporovnateľný. S dolmarkou som veľmi spokojný poradí si aj s 50 cm kneňmi, ktoré si režem na klátiky, senk nemá problém, viem, že som urobil dobre. Nie je to profi píla a ani to od nej nechcem živím sa iným a nie ťažbou dreva. Ešte raz výkon, spotreba, funkčnosť (už som pochopil načo je regulácia na olejovom čerpadle) nečakal som to. Keď som videl video na you tube ako si 420 poradí s tým klátom bol som presvedčený že to je trik, ale iba do doby pokiaľ som to nezažil na vlastnej koži. Treba zažiť. Stínal som s ňou aj asi 9-10 m smreky čo mali v kmeni cca 20-25 cm (neviem presne odhadnúť a nemeral somich) ako do masla. Veľmi ma prekvapuje životnosť reťaze, ešte ju netreba brúsiť a to som s ňou narezal cca 8 m a zoťal tie stromy očistil a narezal na klátiky. Na tej 171 2 nádržky benzínu jedno brúsenie.
20.9.2011 16:10
Zdravím.
20.9.2011 20:47
To jsou zase cajdáky
Cituji : “Tedy s oběma pilami jsem měl možnost řezat a musím dolmarku jasně favorizovat” Co přesně při tom řezání favorizujete, smím-li se zeptat??? Větší vibrace, menší výkon, větší spotřebu???
21.9.2011 9:14
Co se vlastně na té 420C změnilo na 420 SC?
21.9.2011 10:25
má vyšší výkon 2,2 kW, ale ako to dosiahli mi v túto chvíľu nie je jasné
22.9.2011 13:56
dobrý den, dovolím si vstoupit do vaší diskuse. celou jsem ji poctivě pročetl a musím pánové říct, že teď už vůbec nevim co si koupit. potřebuji pilu, se kterou si nařežu doma měkké i tvrdé dřevo do krbu a kterou budu zároveň moct brát do lesa cca jednou dvakrát týdně na probírku a prořezávku. chtěl bych střídat lištu 38cm a 45cm pokud je to možné a pila by neměla být moc těžká aby se dala zvedat při prořezávkách.
22.9.2011 14:09
ještě jsem tedy rychle zkouknul dolmar a parametry by mi asi vyhovovala pila 115i… je i za příjemnou cenu… jediné co mě odrazuje je, že proti hq a stihlce má poměrné vysoké vibrace… téměr jednou takové… což musím říct, že je pro mě docela zásadní věc, když držím pilu v ruce celý den…
22.9.2011 16:27
D 115i je velmi kvalitní profi pila, já ji pořád používám i celodenně. Je pravda, že technika ušla hodný kus od doby jejího uvedení na trh. Přesto, pokud byste si tuto pilu vyzkoušel, byl byste velmi překvapen. I nyní, když se dostanu k opravě této pily a doporučím vzhledem k ceně opravy modernější řadu PS, tak to není o nějakých nadšených reakcích (majitelé jsou si vědomi doby, kterou pilu používají a dalo by se čekat, že řeknou, už se dávno zaplatila), ale naopak chtějí pilu dál používat, jak si ji oblíbili. Mohu Vám poslat fotky H 450 po opravě, MS 270/280, pro porovnání konstrukčních detailů.
22.9.2011 17:53
Jako zakladatel vlákna si dovolím napsat, že jsem již konečně a po dlouhé době rozhodl a zítra si jedu pro Dolmara. Jelikož teď budu chystat dřevo na topení pro sebe a ještě tchýni předevčírem složili 12,5 metrů čistého dřeva v kládách tak brzo zjistím jak ten Dolmar na tom je. Pro lehké srovnání mám doma HQ340, ale nebudeme si nic nalhávat, nová pila se se starou moc porovnávat nedá(samozřejmě v podobném obsahu). Až bude mít za sebou to co ta huska tak by se dalo teprve objektivně srovnávat. Jinak díky za názory a zkušenosti všech dřevařů… Petr
23.9.2011 7:50
pokud byste byl tak laskav – napište nám potom Vaše první pocity po práci s Dolmarem a jaký jste si koupil typ…
23.9.2011 20:02
děkuji… to víte na stránkých eshopu si o té pile přečtu její parametry, ale jak starý je to model to tam většinou nebývá…